Makkelijk en betaalbaar

Al mijn gegevens veilig. Vorig jaar mijn NAS met alle foto’s gecrasht. Gelukkig konden we alles terugzetten. Duurt even maar toch een geruststellende gedachte dat alles online wordt opgeslagen.

Adequate cloudopslag

Ik gebruik Jottacloud op een iMac met glasvezelaansluitng (1 Gbps) Op het ogenblik heb ik ca.4,5 TB geupload. De maximale uploadsnelheid die ik heb gehaald ligt rond de 5-600 Mbps. Meestal is het lager vanwege het geringe gelijktijdige uploads (6). Als de Jottacloud app aan het synchroniseren/uploaden is, wordt het lokale fileverkeer qua snelheid nogal zwaar beïnvloed, dat is jammer. Wat mij initieel niet bekend was is dat bij een hogere cloudopslag dan 5 TB de uploadsnelheid wordt beperkt. Dit vind ik persoonlijk geen fijne beperking. Had dat graag richting 10 TB gezien. Al met Al: adequaat.

Ik gebruik het al jaren en vindt het de beste cloudopslag. Inmiddels meer dan 2TB moeiteloos! En voor die vaste lag prijs krijg je nergens meer en betere opslag.

Een aanrader voor cloudopslag

Al enkele jaren een zeer tevreden gebruiker. Ook happy dat Jotta Noors is. Mijn telefoon, tablet en desktop synchroniseert en goede back-up. Op mijn desktop gebruik Ubuntu (Linux), daar moet je iets meer moeite voor doen om goed in te regelen. Daar zou iets meer aandacht voor kunnen zijn.

Biedt veel mogelijkheden om een goed backup te maken. Ze zijn ook vriendelijk bij het helpen van een vraag enof uitleg mocht je niet uitkomen.

prima, maar even wennen

Werkt prima, maar even wennen aan de verschillen tussen de verschillende mogelijkheden, bv backup vs synchroniseren.

Snelle download, Upload af en toe wat minder. Het enig wat ik mis is een soort van preview player voor Audio/Video. Ik ben werkzaam in de Audio branche... en heb veel audio op mijn cloud... maar soms weet ik niet zeker of ik het juiste bestand heb.. en moet dat dus eerst downloaden. Even in Preview is natuurlijk makkelijker.

goede service

Probleem onlangs snel en goed opgelost

Had al een goede ervaring met Jottacloud!!

Had al Jottacloud; de Noorse versie maar de communicatie in het Engels verliep wat stroef, laat staan in het Noors. Daarbij komt dat ik de Google,s e.d. op deze wereld voor géén stuiver vertrouw!!!

Tot nu toe zeer positief

Hoewel ik pas kort klant ben zijn mijn ervaringen tot nu toe zeer positief. Ik hoop van harte, dat dit zo blijft!

Perfect systeem. Waardeloze instelling

Liveschijf is een zeer goed systeem. Paar kleine dingen die ik wel anders zou willen zien, maar echt wel waar voor je geld. Maak er al een aantal jaren volop gebruik van. Maar hun manier van reageren is echt waardeloos. Ze sturen een cadeau omdat ze 20 jaar bestaan (een powerbank). Dan blijkt deze niet te werken. Dat geef je netjes aan en dan kun je wel een nieuwe krijgen, maar dan wordt je wel gevraagd de verzendkosten te betalen. Anders krijg je geen nieuwe. Zo ga je toch niet met klanten om? Dat wil je toch gewoon niet? Hoe lelijk is dat? Update: Nadat ik deze recensie geschreven had nam Liveschijf.com via WhatsApp contact met me op. Men vond het "flauw om dan een negatieve recensie achter te laten" (letterlijk hun woorden). Ik gaf aan dat na 3x aangeven dat hun manier van handelen echt niet juist was en telkens nul op het rekest mijn recensie best een logische actie was en dat ze misschien gewoon toe zouden moeten geven dat er een foute keuze gemaakt was. Hun antwoord daarop was: "Ik wil het hierbij laten" en "wat kan een kleine 4 euro veel stof opwaaien". Afrondend met: "Brutalen hebben de halve wereld" en een melding dat er de volgende batch een nieuwe lader op zou worden gestuurd. Ik gaf aan dat na al die heisa gewoon even toegeven dat er een foute keuze gemaakt was wel sportief was geweest. Dat waar gewerkt wordt fouten worden gemaakt. De reactie daarop? Niks!! Geen antwoord meer. De dag daarna heb ik een nieuwe powerbank via de post ontvangen.

Goed maar misleidend (beetje dubbel dus).

Eerlijk gezegd een prima backup en cloud storage met veel mogelijkheden en een zeer goede prijs. Ook de windows-app doet wat het moet doen. Snelle up- en downloads. Tot dusver 5 sterren. Echter (nu komt het helaas), het zou "onbeperkt" zijn. Maar na het uploaden van 3,5 TB kreeg ik een mail dat de upload speed sterk verminderd (bij het bereik van 4,5 TB) zou worden omdat ik richting de 5 TB zou gaan. Dit had men ook wel eerder kunnen vermelden in de advertentie. Niet echt "onbeperkt" dus........ Eigenlijk een aanbeveling voor mensen die weinig te back-uppen hebben. Voor groot verbruikers, even verder kijken.

FAN - TAS - TISCH - !!

fantastisch !!

Goede snel werkende backup.

Goede snel werkende back-up en makkelijk in te stellen. Vooral de foutmelding wat er niet is geback-upt is erg handig.

nog niet veel ervaring opgedaan

want wat ik mis is om vanuit de storage documenten te kunnen openen, m.n. epubs, pdf's en mp3's

Voorwaarden zijn goed, apps zonder luxe, documentatie moet veel beter.

Je moet, zoals helaas gebruikelijk tegenwoordig, details over de precieze werking, bijna allemaal zelf uitvogelen. Dit kost onnodig veel tijd.

Simpel en doeltreffend

Eenmaal Jottacloud besteld krijg je snel toegang. Jottacloud zelf bevalt goed tot nu toe en onbeperkte opslag voor € 79,- is een goede prijs.

Het program doet wat het moet doen.

Het program is gemakkelijk te installeren. Je krijgt een melding wanneer een bestand geüpload wordt e.d. Verder makkelijk in het gebruik.

Wat is onbeperkt?

maak duidelijk hoeveel je mag uploaden ipv onbeperkt te noemen! Mensen een mail sturen dat je teveel data hebt staan terwijl je al veel moeite hebt moeten doen om dat daar te krijgen en je van geen kwaad bewust bent riekt naar misleiding. Ik verwijder niets! als men het niet bevalt moeten ze maar het account verwijderen. Ik heb ook alles lokaal staan. Ik kan ook niets verwijderen want er is niets dubbel of backups. Vertel duidelijk in TB's hoeveel ik mag hebben staan of hou uw mond als bedrijf ! Dit valt me echt zwaar tegen! Het is net alsof je tijdens een voetbalwedstrijd de spelregels onduidelijk gaat veranderen en nog een trap na krijgt. Bijzonder slechte communicatie Liveschijf!! Ook handig, maand na verlenging komen ze met zoiets. Wees dan ook zo netjes om dat nog voor de verlenging aan te geven. Kom nu niet aan dat men dit niet wist ivm Jottacloud. Ik stel voor om alles op te heffen en mijn laatste betaalde jaar snel terug te storten! Ik geef een halve ster maar ik bedoel hiermee -5 ster.

Snel geregeld en goed product

Snel foto’s te nline

Ik ben enorm blij met deze cloud dienst!

Duidelijk, transparant en een geweldige prijs! Inmiddels al bij velen aanbevolen!

Werkt fantastisch, hele zorg minder

Fijn dat nu al mijn bestanden veilig zijn

Solide, maar uploadsnelheid kan nog beter.

Mijn provider biedt me via glasvezel 700 Mbps up- en downloadsnelheid. Maar bij uploaden naar de Jottacloud is de maximale snelheid die ik heb kunnen constateren ca. 550 Mbps.

Prima cloud provider

Prima basis voor backup van mijn systemen. Vooral de Jotta-cli is reuze handig op Linux gebaseerde systemen. SFTP of Webdav zou nog wel een aardige toevoeging zijn.

jottacloud werkt prima, binnen een minuut wordt een back-up gemaakt en gemeld

jottacloud werkt prima, binnen een minuut wordt een back-up gemaakt en gemeld

Jekerstraat 56

3521EH Utrecht

Over LiveSchijf

LiveSchijf biedt Nederlandstalige online back-up voor het opslaan, synchroniseren en delen van bestanden. Door de samenwerking met onze Noorse leverancier Jottacloud worden jouw bestanden beschermd volgens de strengste privacywetgeving ter wereld. Onze ongelimiteerde online back-up leveren wij tegen een lage vaste prijs van € 119,- per jaar inclusief btw. Probeer het tot 5 GB opslag gratis. Laat je overtuigen van de vele voordelen en meld je aan!