Snelle backup!

Backup werkt supersnel. Als ik nieuwe foto's op mijn harde schijf zet, dan worden deze ook snel weer gebackupped (meestal binnen 1 tot 2 minuten). Prijs is ook prima! V.w.b. de uploadsnelheid: ik haal ongeveer 3 - 3,2mb (megabyte) per seconde. Ik heb Ziggo compleet (25 mbit per seconde), dus dat betekent dat ik de maximale uploadsnelheid haal. Recovery heb ik nog niet nodig gehad dus kan ik niet beoordelen. In de Windows-Verkenner wordt getoond of de bestanden en zelfs complete mappen zijn gebackupped. Erg handig. De foto-albumfunctie kan leuk zijn, maar helaas onbruikbaar voor mijn werkwijze. Ik heb 1 map per fotografeer-dag met daarin de foto's in RAW. De bewerkte geëxporteerde jpeg's staan in een onderliggende map (eigenlijk de standaard Lightroom werkwijze). Daar staan meer dan 50.000 foto's (x2). Het album van Liveschijf toont dan alle foto's 2x: 1x de RAW en 1x de JPEG. Verder heb ik één map waar alle beste foto's in staan in JPEG. Alleen die laatste zou ik eigenlijk in de albumfunctie willen zien. Volgens mij is het nu niet mogelijk in te stellen welke mappen voor het album gebruikt worden. Maar goed, die album-functie was een nice-to-have en niet de reden waarom ik voor LiveSchijf heb gekozen.

Goed maar te duur aangezien ik geen ongelimiteerde backup nodig heb

Gebruikte apps werken eenvoudig en prettig. De geboden privacy spreken mij aan. Account echter opgezegd. Ik ben bereid om te betalen voor de opslag etc maar als kleine gebruiker heb ik geen ongelimiteerde opslag nodig. 100 GB is voor mij ruim voldoende en in dat geval vind ik de prijs van eur 75 per jaar te hoog. Met vriendelijke groet

Soms lastig

Ik begrijp niet waarom ik twee keer moet inloggen. Ik begrijp niet waarom Jottacloud via de browser een andere inhoud displayt dan de app op de PC.

Goed telefonisch geholpen, de tijd voor mij genomen

Problem samen via teamviewer geanalyseerd en doorgegeven aan de technische dienst. Was vlot opgelost maar had ik geen terugkoppeling van gehad. Dus dan blijf je wat onzeker of het echt helemaal opgelost is Maart daar lijkt het wel op dus dikke pluim.

Duidelikk

Snel geregeld en betrouwbaar

Administratieve vragen werden meteen opgelost, zonder moeilijkheden.

Top! Goed geholpen bij mijn vragen. Installatie verloopt vlotjes ...

De uitgebreide beschrijvingen helpen je enorm op weg en alles werkt eenvoudig dus heel fijn om mee te werken...

Overzichtelijk en eenvoudig

Goede support. Ik ga zeker neer de pro-versie wanneer ik ruimte tekort kom.

ik heb enkele concurrenten geprobeerd, LiveSchijf is de beste

geen enkel probleem ervaren met liveschijf met het kopiëren van mijn harde schijf naar de cloud terwijl dat bij concurrenten wel was

Zeer goede dienst

Snel geïnstalleerd en werkt vlot. App werkt goed.

prima opslag medium en goede help informatie van jota cloud

Zeer eenvoudig

Installatie was erg eenvoudig, de diverse functionaliteiten was even zoeken.

goed werkende backup - maar ik merk niets van LiveSchijf

Jottacloud is redelijk gemakkelijk in te stellen, en eenmaal ingesteld werkt het naar behoren. Ben zelfs verrast door de backups die direct gemaakt worden. Beter dan bij KPN. Maar ik heb me aangemeld bij Jottacloud en alles via hun site gedaan. Het is me een raadsel wat de rol van LiveSchijf is behalve een % van de omzet opstrijken. Tegen Jottacloud zou ik willen adviseren: haal Liveschijf er maar uit, 0% toegevoegde waarde, behalve mss de vertaling voor de website?

Goede service, snelle reactie, uitstekend backup systeem, maximale up-en download snelheid

Het aanvragen van de opslagdienst verliep snel en enkele kleine probleempjes werden met hun hulp snel opgelost. De app werkt echt probleemloos en de up-en downloadsnelheid is maximaal. Een hele verademing met mijn voorgaande cloudopslagdienst. Tel daarbij op dat je met elk apparaat toegang hebt tot je data en dat je ruim 5 TB kwijt kunt tegen een schappelijk tarief, super! Ik ben hier erg blij mee.

Goed product voor schappelijke prijs

Eenvoudige installatie en configuratie.

Snelle service, Beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Ik twijfelde in eerste instantie omdat ik dacht dat er voor deze prijs wel ergens een adertje onder het gras zit. Ik heb inmiddels al uitgevonden dat ik mijn eigen volledige uploadspeed haal. Ik had ook een mailtje gestuurd om te vragen naar de snelheid en kreeg letterlijk binnen 30 seconden een reactie. Dit is absurd snel :) Ben zeer tevreden tot nu toe. Ik heb zelf maar maximaal 1tb aan data. En zal als het eenmaal geupload is hier ook niet meer naar omkijken. Totdat ik het natuurlijk nodig heb.

Onbeperkte online synchronisatie

Ik heb jaren Backblaze gehad maar Jottacloud bevalt me veel beter. De app is heel fijn en het is makkelijk om je backup bestanden individueel te openen en te downloaden. Je kan precies aangeven welke mappen realtime gesynchroniseerd worden, Europesche privacy regelgeving en dat voelt ook wel fijner dan als de server in Amerika staat.

Pluspunten

Geen upload limiet Fijne app met makkelijk en snel toegang tot je bestanden Europese privacy regelgeving

Nog niet tegen gekomen

Pluspunten

Persoonlijk en betrokken en daarmee een betrouwbare partij in de wereld van cloud.

Pluspunten

Alles verloopt soepel en heb nog geen direct contact met het bedrijf hoeven te hebben.

Pluspunten

Eenvoudige website en alles wordt duidelijk uitgelegd

Pluspunten

Snelle upload gebruiksvriendelijke interface

Blijven bestaan in de toekomst

Pluspunten

unlimited storage for fixed price

Pluspunten

Pakket is min of meer af

Iets meer uitleg over techniek en mogelijkheden buiten de gebaande paden

Pluspunten

Werkt prima. Ook in het Nederlands.

Jekerstraat 56

3521EH Utrecht

Over LiveSchijf

LiveSchijf biedt Nederlandstalige online back-up voor het opslaan, synchroniseren en delen van bestanden. Door de samenwerking met onze Noorse leverancier Jottacloud worden jouw bestanden beschermd volgens de strengste privacywetgeving ter wereld. Onze ongelimiteerde online back-up leveren wij tegen een lage vaste prijs van € 119,- per jaar inclusief btw. Probeer het tot 5 GB opslag gratis. Laat je overtuigen van de vele voordelen en meld je aan!