Handig

Na flink en regelmatig oefenen is mijn typevaardigheid vooruit gegaan. Ik kan nu blind typen met 10 vingers. Ik merk wel dat ik het bij moet houden. Je ben erg geneigd om terug te gaan naar hoe je het normaal deed. Ook omdat dat nog steeds wat sneller gaat. Blijven oefenen dus...

heel blij mee

je leert op een leuke spelende manier om te typen. erg blij mee

handige online typexamen

Zeer heldere uitleg!!

Fijne cursus, en al snel resultaat!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? via een bekende

Fijne cursus om thuis te doen

Ik vind het een fijne cursus, je krijgt ruim de tijd om te oefenen, maar je kan er ook sneller doorheen als je dat wilt. De spelletjes na de lessen zijn wat suf voor volwassenen maar die kan je dan ook overslaan. Skinny type hulpje is heel fijn, een aanrader.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

In de coronatijd in razende vaart mijn typediploma gehaald.

De methode waarbij je hardop spellend leert typen werkt heel goed. Ik ga Ticken zeker aanbevelen aan anderen. Doordat ik in een korte tijd heb leren typen merk ik dat het nog niet helemaal vlekkeloos is geautomatiseerd. Daar zal ik zelf aan moeten werken.

Fijne, duidelijke, leuke typecursus

Ik vind het een leuke typecursus! Het filmpje voor elke les is leuk en motiverend en de spelletjes zijn leuk voor de afwisseling. Ik vind het fijn dat je alles overzichtelijk terug kan zien en ik vind het fijn dat alles over hoe je de lessen moet volgen en hoe je moet gaan zitten en spellend moet typen herhaald wordt. Kortom voor mij werkt deze Ticken typecursus goed!

Heel Blij mee!

Ik heb inmiddels alle letters onder de knie en ik type deze tekst dan ook zo als het hoort; met tien vingers en met mijn ogen gericht naar mijn scherm. Dit was een langgekoesterde wens. De lessen zijn duidelijk en je kunt goed je eigen tempo bepalen. Voor mijn gevoel was ik erg gemotiveerd en heb ik heel regelmatig (bijna dagelijks) ingelogd voor een les of een typspel. Het duurde wel een week of tien tot ik alle letters heb gehad dus ga niet uit van een paar weken, als je gewoon een druk werkleven hebt. Zorg er voor dat die motivatie blijft, de frustratie die je soms hebt bij het leren van een nieuwe letter gaat snel weg. Je muscle memory neemt snel genoeg over. Het enige waar ik zelf een beetje mee zat op het moment dat ik blind mocht gaan typen in e-mails is dat je dan geen tekst meer over typt maar moet typen wat je in je hoofd bedenkt, en dat is echt even iets anders. Wellicht kan er een audio-module toegevoegd worden. Overtypen van gesproken woord (uit je eigen hoofd) is toch wat je het meeste zult doen. Tevens zou ik buiten de lessen om ook graag een tiental lange teksten willen kunnen overtypen als ik daar behoefte aan had. De individuele lessen zijn vaak letterspecifiek, en soms is het goed voor je zelfvertrouwen om gewoon een lap tekst over te typen en dan 95% + scoren te halen. Al met al een heel resultaatgerichte en lonende cursus. Niet aan twijfelen en doen als je dit al langer wil leren!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

Ik zag enorm op tegen de cursus maar vind het steeds leuker...

Het gevoel dat je vingers zelf de weg gaan leren is zo lekker!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Ik heb dagelijks met plezier een les getypt.

Duidelijke uitleg. De filmpjes waren mooi kort, duidelijk, plezierig gebracht. Goede aandachtspunten (zoals houding en oefeningen tussendoor om kramp in je vingers tegen te gaan).

Uitstekende typcursus

Dit was gewoon ontzettend leuk om te leren. Het programma werkt prima en je krijgt er een leuke 2007 mevrouw bij. Helemaal top!

Hele goede leermethode

Overzichtelijke lessen, goede uitleg. In 3 weken blind leren typen, had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen (ben 50 jaar). Enige minpuntje: alleen de getallen 1 en 2 worden behandeld. Heb me zelf de overige getallen moeten aanleren.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Duidelijke cursus voor alle leeftijden.

Prettige uitleg, fijn dat je je eigen tempo kunt bepalen. Goede adviezen.

Super efficient

Heel gebruiksvriendelijk leerprogramma voor het leren van snel typen. Stap voor stap werk je naar het uiteindelijke doel toe. Interactieve games aan het einde van elke les voegen een speels en competitief element toe aan de hele ervaring. Aanbevolen!

Leuke cursus

Cursus was prima jammer dat he de cijfers niet leert. Ik had wat problemen met de examens oefenen dat hij mijn foute aanslagen niet goed weergaf

Goede cursus

Duidelijke videos

ik leer het goed

het ticken typ cursus is een goede cursus

heel praktisch!

Erg duidelijke uitleg en heel makkelijk te volgen. Prima te doen! je merkt meteen verbetering.

Goede typcursus

Ik vond de spelletjes erg leuk, en ik heb in 1,5 maand tijd goed leren blindtypen. Wat ik wel nog mis is dat je maar twee getallen leert typen.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Blindtypen leer je vlot in korte, duidelijke lessen.

Prettig, makkelijk in je dag in te passen.

Erg fijne cursus

De lessen zijn goed opgedeeld, duidelijk instructie. De oefeningen zijn kort en duidelijk, waardoor het volgen van de training op eigen tempo mogelijk is

Zeer prettig en goed

Mijn ervaring met Ticken is zeer prettig en goed. Het gaat in eenvoudige stappen. Iedere keer weer een letter erbij. Het herhaaldelijke oefenen helpt om het te automatiseren, in te slijten. Ik ben nog niet klaar...

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Binnen 2 maanden blind typen, top!

De cursus leert je snel blind typen. Hij is ook geschikt voor volwassenen (ik ben 45 en heb geen zin om te gaan DuckTypen) en de online interface ziet er netjes maar gelikt uit. Je leert inderdaad snel blind typen, al is de snelheid waarmee je in het begin typt vrijwel even snel als iemand die vlot met 2 vingers kan typen (zo'n 140 aanslagen per minuut). Na het einde van de cursus duurt het dus toch nog wel even om echt de snelheid erin te krijgen. Je zult niet meteen met meer dan 200 aanslagen per minuut typen, daar is echt wel wat meer ervaring voor nodig dan een cursus van twee maanden. Maar al met al ben ik zeer tevreden over de cursus. Hij is leuk om te doen en met de introdutiefilmpjes aan het begin van de les krijg je voldoende begeleiding en aanwijzingen om de cursus goed te kunnen afronden. Een laatste tip voor degene die de cursus beginnen is dat je meteen het online toetsenbord uit moet schakelen en elke oeffening meerdere keren moet doorlopen totdat je hem echt snel en nauwkeurig kan uitvoeren. Oeffen ook genoeg met de aangeboden spelletjes, die zijn niet alleen nuttig maar ook leuk om te doen.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Goede lesmethode, doordat je snel echte woorden kan typen

Goede lesmethode doordat je snel echte woorden kan typen. Overzichtelijk scherm, geen afleiding van bewegende plaatjes, of zenuwachtige geluiden. (wel bij de spellen, maar die kunt je ook overslaan). minpunt: matje op je toetsenbord heeft geen meerwaarde omdat je dan alsnog naar je vingers kan kijken. En het blijft typeles, dus veel oefenen (saaaiiii) en doorzettingsvermogen blijven nodig.

Positief, duidelijk, gebruikersvriendelijk

Fijne typecursus met duidelijke uitleg middels video en tekst. Veel oefenmateriaal. Verbetering in mijn ogen is als het eenvoudig is om lessen terug te vinden (zowel video's als oefenmateriaal).

22 Jacob van Lenneplaan

Baarn 3743AR