Mooie beschouwing en nuttige tips

Ik vond het een mooie beschouwing van mijn foto’s. Met enkele suggesties om de afbeelding sterker uit te laten komen

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Mooie beschouwing en nuttige tips
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Fijne feedback waar ik mee verder kan

Het is heel fijn om complimenten te krijgen als feedback, maar het is vooral de toelichting waar ik van leer. Soms is het nodig om te weten hoe anderen jouw beelden ervaren om weer verder te kunnen ontwikkelen.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Fijne feedback waar ik mee verder kan.

Goed te volgen

Duidelijke uitleg en goed te volgen, na de storing dan wel.

• Welke score geef je het product: live-duikinjecamera
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: live-duikinjecamera OK
  • Zou je het product: live-duikinjecamera aanbevelen? Ja

Veel technische tekst, wel inspirerend

Ik heb de cursus helemaal doorlopen en er best enkele interessante dingen uitgehaald maar heel veel tekst, mn over bewerking was voor mij abracadabra. Je moet daar eerst meer kennis voor hebben over bewerken

• Welke score geef je het product: cursus-fotografie-recepten
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: cursus-fotografie-recepten Te ingewikkeld als je niet heel veel bewerkingskennis hebt
  • Zou je het product: cursus-fotografie-recepten aanbevelen? Nee

Heel fijn

Ik vond het leuk om de complimenten te lezen en fijn om te weten waar ik de volgende keer op zou kunnen letten/zou kunnen verbeteren.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview N.v.t.
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview N.v.t.
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? N.v.t.

Eerlijk en opbouwende portfolioreview

Alle 4 de foto's zijn apart bekeken en voorzien wat tops en tips. Ik kan er echt iets mee en helpt mij bij het verbeteren van fotografie vaardigheden en bewerking.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Eerlijk en opbouwende portfolioreview
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Heldere terugkoppeling met opbouwende kritiek

Positieve feedback met mooi omschreven aandachtspunten, dus leerzaam, Groet Masja @maschafotografie.denbosch

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Heldere terugkoppeling met opbouwende kritiek

Persoonlijke review

Per foto is er een persoonlijke review gegeven op de foto. Hierin werd duidelihk sterke en verbeterpunten weergegeven. Ook goed ingegaan op de vraag met concrete tips hoe op te pakken. Maar alles geschreven in een pwrsoonlijke manier. Absoluut heel leuk en waardevol om mijzelf verder te ontwikkelen als fotograaf

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Persoonlijke review

leerzaam

• Welke score geef je het product: cursus-fotograferen-in-de-zomer
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: cursus-fotograferen-in-de-zomer leuk
  • Zou je het product: cursus-fotograferen-in-de-zomer aanbevelen? Ja

veel geleerd

Ik heb weer veel onderdelen van de camera beter leren kennen

• Welke score geef je het product: live-duikinjecamera
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: live-duikinjecamera veel geleerd
  • Zou je het product: live-duikinjecamera aanbevelen? Ja

absolute aanvulling op wat al bekend is.

Ik fotografeer al een 20-tal jaren en werk bijna net zo lang met LrC en photoshop maar bij elke live stream krijg ik nieuwe dingen te horen of wordt ik bijgepraat over de laatste ontwikkelingen. Ben hiermee en zeer tevreden pro-member.

• Welke score geef je het product: live-duikinjecamera
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: live-duikinjecamera Zeer informatief
  • Zou je het product: live-duikinjecamera aanbevelen? Ja

Weer het een en ander opgestoken

Leuke opdrachten om te doen.

• Welke score geef je het product: cursus-fotografie-recepten
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: cursus-fotografie-recepten Weer het een en ander opgestoken
  • Zou je het product: cursus-fotografie-recepten aanbevelen? Ja

De foto's worden deskundig besproken.

Het is fijn te lezen hoe men de ingestuurde foto's bekijkt en beoordeeld. Dit gebeurt op een zeer deskundige wijze. Nog leuker is te lezen hoe je de foto nog kunt verbeteren. Daardoor bekijk je de foto weer met andere ogen, met een andere invalshoek.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Een meerwaarde voor je eifen werk.
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Fijne omgeving om je foto's te verbeteren

Leerzame cursusboeken en de seminars zijn heel prettig om te volgen

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Realistische onderbouwing over je eigen foto's
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Waardevol om een aantal technische tips te ontvangen, maar ...

Ik vond het waardevol om een aantal technische tips te ontvangen, dat geeft mij input om bij volgende keren hierop extra alert te zijn. Wat ik in de suggesties echter mis is dat niet of nauwelijks rekening wordt gehouden met de situationele omstandigheden waarin de foto's zijn gemaakt. Een tweetal voorbeelden... De foto van de Wildebeest migratie werd gemaakt vanuit een terreinbus, een lager standpunt innemen is dan niet mogelijk en 'even uitstappen' is al helemaal geen optie. Bij een lager standpunt is het effect bovendien dat er meer over de ruggen van de dieren heen wordt gefotografeerd en de ruimte tussen de dieren zal dan verdwijnen. Daardoor verdwijnt de diepte en zal de opname resulteren in een 'brij' van vele dierenruggen die bij gebrek aan contrast nauwelijks van elkaar zijn te onderscheiden. De omstandigheden waaronder de foto van de vrouw met de opgestoken hand zijn gemaakt zijn zo mogelijk nog extremer. Het portretteren van mensen op een markt (van zo dichtbij) is niet (of nauwelijks) toegestaan. Het moet dus gebeuren uit de losse pols met de camera hangend aan een naar beneden uitgestrekte arm. De tijd nemen om de instellingen te optimaliseren (zoals voorgesteld) zit er dus niet in. Vergroten van focus door kortere sluitertijd en groter diafragma (hoewel technisch gezien een juiste opmerking) leidt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toe dat de kans van slagen van een scherp weergegeven gezicht vrijwel nihil wordt. Kortom, bij de door u gesuggereerde verbeterpunten van de beoordeelde foto's mag meer aandacht worden gegeven aan de situatie en omstandigheden waaronder de betreffende foto's zijn gemaakt. Als geprobeerd zou zijn de foto te maken rekening houdend met de gegeven technische verbeterpunten, dan was de betreffende foto nooit gemaakt.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Zinnige technische tips, maar daarbij is helaas te weinig oog voor de specifieke situatie en omstandigheden waaronder de foto is gemaakt.
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Zoveel positieve en opbouwende feedback waarbij heel blij van wordt.

Zelden heb ik zo’n uitgebreide feedback gehad op een foto. Naast alle lofbetuigingen waar ik natuurlijk heel blij van wordt heb ik ook heel erg veel aan de gerichte tips om de foto’s te verbeteren en ik ga hier ook zeker mee aan de slag in Lightroom. Heel erg dank hiervoor!

• Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Fantastisch

Goed uitgelegd!

De diverse onderwerpen worden goed en begrijpelijk uitgelegd.

• Welke score geef je het product: live-duikinjecamera
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: live-duikinjecamera N.v.t.

Helder

Heel praktijkgericht. Duidelijk uitgelegd met mooie voorbeelden. Hier is echt over nagedacht. Ook de vragen die aan de orde kwamen zijn echte praktijkvragen waarop een goede uitleg volgde.

• Welke score geef je het product: filter-landschap
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: filter-landschap Gewoon goed
  • Zou je het product: filter-landschap aanbevelen? Ja

Waardevol en leerzaam platform voor fotografen van alle nivo's

Uitgebreide review met zeer waardevolle feedback en tips. Ook uitgebreid aandacht voor zaken die je goed doet en onderscheiden van andere fotografen. Heel fijn alles zo terug te lezen.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Zeer uitgebreide en eerlijke review met waardevolle feedback en tips

Zeer opbouwend en waardevol

Wat leuk om te zien dat jullie met zoveel aandacht en zorg mijn foto’s hebben bekeken en beoordeeld. Het is een heel verhaal en ik waardeer de tijd die jullie erin hebben gestoken. Ik vind het fijn dat er naast een positieve feedback ook leerpunten opgeschreven worden. Ik heb vorige maand een PRO abonnement genomen en ben nu toevallig bezig met de cursus Compositie. Echt top! Bedankt voor jullie tijd en enthousiasme.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Opbouwend en leerzaam

Ben trots op me foto's

Heel blij mee

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview N.v.t.
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? N.v.t.

Unieke kans op een eerlijk review van professionals

Mijn review heeft me omver geblazen! Natuurlijk ben ik zelf al heel blij met de foto's die ik maak, maar om dan ook zo'n schitterende review te krijgen! Wauw! Dat had ik niet durven dromen. Maar ook de verbeterpunten waren heel duidelijk en eerlijk beschreven, want ja natuurlijk zijn die er ook. Hier kan ik echt iets mee voor een volgende keer.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Eerlijk en duidelijk beschreven
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Ideaal platform ter verdieping van kennis

Voor zowel de beginnende als gevorderde fotograaf een kennisbank. Zeer inspirererend

• Welke score geef je het product: live-filters-landschappen-bas-meelker
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: live-filters-landschappen-bas-meelker Niet ingewikkeld maar in Jip & Janneke taal wordt het gebruik van filters uitgelegd met aansprekende voorbeelden
  • Zou je het product: live-filters-landschappen-bas-meelker aanbevelen? Ja

Fijne, duidelijke feedback, die wat toevoegt

Feedback zonder poespas, die me wel aan het denken heeft gezet. Meer spelen in de nabewerking gaat me helpen naar betere foto’s. Blij mee!

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview To the point feedback, die me verder helpt
  • Zou je het product: Portfolioreview aanbevelen? Ja

Ik voelde mij serieus genomen en gezien!

Omdat mijn fotografie iets afwijkend is van het gebruikelijke 'plaatjes schieten', voelde ik mij gewaardeerd en aangemoedigd om op mijn eigen wijze door te gaan. Ik ga zeker het advies opvolgen.

• Welke score geef je het product: Portfolioreview
  • Beschrijf in één zin je ervaring met het product: Portfolioreview Er is goed naar mijn werk bekeken en beoordeeld.

Richard Holkade 8

2033PZ Haarlem

06 19 21 27 21

Over Zoom Academy

Leer fotograferen door het volgen van een fotografie cursus bij de Zoom Academy. Boordevol fotografie tips voor het maken van mooie foto's met jouw camera.