Ontzettend leuke tijd gehad!

De reis zat goed in elkaar. 2 dagen op elke plek was de juiste tijd. De samenvoeging van drie verschillende reizen (het noorden, zuiden en heel Albanië) vond ik een leuke toevoeging waardoor ik nog meer leuke mensen heb ontmoet. Ondanks 1 hostel in Sarande waren de onderkomens goed en prettig. De lokale gids gaf veel informatie, hoewel we soms wel wat tips voor leuke restaurantjes en uitjes misten. Ik heb ontzettend genoten van de reis en vind het bijzonder hoe je na twee weken van vreemden naar vrienden gaat!

• Waar ben je op reis geweest? Albanië

Een erg leuke en gezellige vakantie.

- Tirana: Armoedige stad waar we niet al te lang zijn gebleven. We hebben door onze reisleider goede informatie gekregen over Tirana zelf en hoe het zich heeft overleeft tijdens de Communisme. - Gijrokaster: Super leuk dorpje waar we heerlijk hebben genoten van het toeristische gedeelte van het dorp. We zijn langs het huis van Enver Hoxha gelopen en gekropen door de bunkers die gebouwd zijn tegen een eventuele toekomstige oorlog. - Sarandë: Het voelt als een strand vakantie aan de zee waar je lekker kan varen met een bootje of kan zonnen bij een strandje. Erg armoedig en ook erg duur vergleken met de andere steden waar ik deze reis geweest ben. - Berat: Helaas niet veel van deze stad gezien maar ik heb genoten van de leuke kroegjes, het kasteel op de top van de berg was heel groot en heb lekker kunnen rondkijken en ontdekken.

Leuke reis!

Het was een leuke week met veel cultuur, zon en af en toe een beetje natuur.

Onvergetelijk mooi

Als eerste groepsreis heb ik een geweldig mooie vakantie gehad. Zonder elkaar te kennen werden we snel een hele hechte warme groep. De begeleiding was ook onwijs leuk en kwam in de avond er ook gezellig even bij zitten. De activiteiten waren bijzonder leuk, vooral de sportieve. De natuur was prachtig in Kroatië, de campings waren leuk. Iedereen had er de tijd van z'n leven. Gigantische aanrader!

Een hele mooie ervaring

De groepsreis naar Albanië was een hele leuke ervaring. De eerste week was lekker actief, met prachtige uitzichten in het noorden van Albanië, waar we genoten van de natuur en mooie hikes. De tweede week was wat relaxter, met bezoeken aan mooie stadjes zoals Gjirokastër Tijdens de reis heb ik hele leuke mensen ontmoet, wat de reis nog leuker maakte. Al met al heb ik twee geweldige weken gehad.

• Waar ben je op reis geweest? Albanië

Super leuke, goed geregelde en actieve vakantie

De vakantie was echt top. Leuke mensen en geweldige activiteiten, zoals stappen van de berg af, klimmen (via ferrata) en raften. het enige wat jammer was, was dat de wandelingen niet verkort werden toen het mega heet was (+32°C), maar we hebben het zeker overleeft dus dat is mooi. Voor de rest ging alles helemaal top! Ook het het eten was uitstekend geregeld. zeker een aanrader!!!!

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechië

Een fantastische reis om nooit te vergeten.

Ik heb de groepsreis Albanië van 15 dagen gedaan. Het was een geweldige ervaring, zeker aan te raden als het programma iets voor jou is. We hebben in het noorden mooie natuur gezien. De hikes waren uitdagend en wij hebben ook echt onze grenzen verlegd. Het tweede deel van de reis was meer in het zuiden en was minder actief. Er was dus een groot verschil tussen de eerste en de tweede week. Na de eerste week ging er een groepsgenoot weg en toen kwamen er ook 10 nieuwe mensen bij. Dat was wel bijzonder. Het is raar als er ineens een grote groep mensen bij een al bestaande groep komt. Er was naast het reisprogramma ook genoeg plaats voor eigen invulling. Zo hebben wij in Sarandë een privé boot gehuurd. Dat was echt gaaf.

Prachtige reis

Het was een mooie, gevarieerde reis. Met naar mijn mening iets te veel vrije invulling en teveel hostels. Waarvan er een echt niet schoon was. De gids was wat nonchalant waardoor we toch veel zelf hebben uitgezocht. De groep was mij persoonlijk te groot.

• Waar ben je op reis geweest? Albanië

Actieve vakantie met lokale gidsen

• Waar ben je op reis geweest? Kroatië

Een groot, leuk avontuur met een verassende groep mensen

Mooie reis met goede, relaxte en flexibele reisleiding (Sara en Vana) en genoeg afwisseling in activiteiten. Verassende groepLekker actief met als hoogtepunt het wildwaterkayakken en de pauze bij de waterval. Wat ik minder geslaagd vond was het park bij de watervallen en het park bij de meren waar je 2 uur voor moest reizen. Deze parken waren veel te massaal waardoor de schoonheid minder tot zijn recht kwam. Deze activiteiten hadden ze wat mij betreft beter kunnen vervangen voor een dagje bij het strand, een andere actieve activiteit of bijv jetskiën.

• Waar ben je op reis geweest? Kroatië

Mijn beste vakantie tot nu toe

Ik ben zonder verwachtingen deze reis in gegaan. Wat ik ervan moest denken wist ik ook niet. Uiteindelijk heb ik de beste reis ooit gemaakt met top mensen, natuurlijk ook de allerleukste reisleidsters Sara en Vana. Het was heel erg sportief. Soms weinig slapen en extreem lange dagen. Maar het is het allemaal waard. Top tijd gehad

• Waar ben je op reis geweest? Kroatië

Hallo Daan, Heel leuk om te horen dat dit je beste vakantie ooit was. Ik heb je review ook gedeeld met Vana. Zij heeft ook echt genoten van de week met jullie :) groeten Ronald van Travel Around

Leuke reis! Niet de prijs en beloftes waard.

Erg leuke reis naar Tsjechië gehad. Helaas heeft het plezier voornamelijk van de groep en eigen initiatief moeten komen, toch jammer als je een georganiseerde reis boekt. Op zich was alles ter plekke prima geregeld, maar er was aan alle kanten een gebrek aan communicatie. Zowel vanuit Travel Around als de lokale partner was er vaak onduidelijkheid of ontbrak de communicatie volledig. De lokale gids was er altijd pas op het moment dat een activiteit starte en was soms zelfs al weg voordat een activiteit voorbij was: “dit is de route, jullie komen er wel”, en interesse en gezelligheid was ver te zoeken. Regelmatig wisten we niet waar we aan toe waren, een dag moesten we zelf om 22:30 nog appen en bellen om er achter te komen hoe laat en waar we de volgende dag verwacht werden voor het ontbijt en de volgende activiteit. Dit gecombineerd met een eigenlijk erg simpele reis waar weinig organiseren aan te pas lijkt te komen, is het een ridicuul hoge reissom om te betalen.

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechië

Beste Thibault, We hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken over je ervaringen in Tsjechië. Dank je wel voor je feedback en tips om de reis te verbeteren. Dat is waardevol en gaan we zeker iets mee doen. Je geeft aan zelf reisbegeleider te zijn geweest en andere verwachtingen te hebben over de reisbegeleiding. Wij hebben ervoor gekozen om met lokale reisbegeleiders te werken, omdat je dan meer met twee benen in het land zelf staat. Lokale reisbegeleiders hebben voor en nadelen. Een lokale reisbegeleider is over het algemeen iets minder betrokken bij het groepsproces dan een Nederlandse reisbegeleider die dat vaak als hoofdtaak heeft. Wij geloven er in dat wanneer je gezellige mensen bij elkaar brengt de (lokale) reisbegeleider daar niet een hele actieve rol in zou hoeven te spelen. Neemt niet weg dat de communicatie goed moet zijn en de verwachtingen waargemaakt moeten worden. Over de communicatie vanuit Travel Around hebben we gesproken en heb ik ook toegelicht wat wij gedaan hebben om alles in goede banen te laten lopen. Dat was meer dan voor jou zichtbaar was. Uiteraard heeft iedereen een eigen verwachting van een reis en kijkt er ook met andere ogen naar. Het is jammer dat je de reis minder goed beoordeeld dan je reisgenoten. groeten Ronald van Travel Around

Het was een ontzettend leuke en goed georganiseerde vakantie.

Van het begin tot het eind verliep alles soepel. De activiteiten waren erg leuk en op het raften na precies zoals op de website beschreven stond. Er was een goede balans tussen avontuur en ontspanning. Ook qua eten was alles lekker en goed geregeld.

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechië

Hallo Danique, Superleuk om te lezen dat je een mooie tijd in Tsjechië hebt gehad! groeten Ronald van Travel Around

Super leuke actieve vakantie

Hele leuke vakantie gehad, voldoende activiteiten en tegelijkertijd voldoende vrije tijd om met de groep zelf leuke dingen te doen. Ook de overnachtingslocaties waren goed en tijdens het ontbijt/lunch was er genoeg keuze voor iedereen. Ik heb twee verbeterpunten. Het raften was varen in een raft op de rivier zonder echte stroomversnelling, niet echt raften. De mail met alle reisinformatie kregen we best laat (nog wel optijd), een deel van de informatie had ook al eerder gedeeld mogen worden van mij.

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechië

Hallo Menno, Dank je wel voor je mooie review en vooral ook voor de verbeterpunten. We gaan ermee aan de slag. Sommige informatie kunnen we zeker eerder sturen. Andere informatie helaas pas korter voor vertrek. Het raften ga ik bespreken met Sven en Petra. groeten Ronald van Travel Around

Super mooi en gezellig

Het was een super gezellige en hechte groep. Die we in een korte tijd hebben leren kennen en waar we heel veel mooie goed geregelde activiteiten mee hebben gedaan.

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechie

Hallo Britt, superleuk om te lezen dat jullie zo'n gezellige groep hadden. Dat is ook wat wij proberen te bereiken met onze groepsreizen. Je leert mensen kennen die je anders niet zo snel tegenkomt en al heel snel ontstaat er een hechte band. Mooi dat dit bij jullie ook zo uitgepakt heeft. groeten Ronald van Travel Around

Prachtig land met een prachtige groep mensen

Een ervaring om nooit te vergeten. Lekker bezig geweest en het echte Bosnië & Herzegovina leren kennen.

• Waar ben je op reis geweest? Bosnie & Herzegovina

Hallo Bob, Bosnië & Herzegovina is inderdaad prachtig en nog steeds onbekend bij velen. Mooi om te lezen dat dit een onvergetelijke ervaring voor je is. Dat is uiteindelijk wat wij proberen te bereiken met onze reizen :) groeten Ronald van Travel Around

Unieke levenservaring

Iets wat eigenlijk iedereen moet minimaal eenmaal moet proberen. Je krijgt van iedereen in de groep een nieuwe manier van leven te zien. Je komt namelijk buiten je standaard leven te staan.

• Waar ben je op reis geweest? Kroatië

Hallo Paul, Ik kan het niet beter omschrijven dan jij ;) Dank je wel voor het delen. groeten Ronald van Travel Around

Leuke groep mensen leren kennen en leuke activiteiten gedaan met zijn allen.

• Waar ben je op reis geweest? Kroatië

Hallo Sandor, Leuk dat jullie het goed hebben gehad. Vorige week in Rotterdam zag ik al dat jullie het heel gezellig met elkaar zouden krijgen :) groeten Ronald van Travel Around

Super gezellig, met veel leuke activiteiten, en als enige minpunt de soms slechte communicatie

De groep was super gezellig, en de activiteiten waren leuk, in een mooie omgeving. Onze lokale gids had veel dingen goed geregeld, bijvoorbeeld de onderkomens. De overnachtingen op de camping in Decin was wel op een plek omgeven door wegen, maar daar reed in de avond niet meer veel, dus het werd in de avond toch stil. De communicatie van de lokale gids kon soms wel wat beter.

• Reisprogramma/accommodatie/begeleiding
  • Communicatie met Travel Around N.v.t.
  • Waar ben je op reis geweest? Tjechië

Hallo Emiel, Dank je wel voor je positieve beoordeling en feedback over de communicatie. We zullen dit delen met onze lokale begeleider als aandachtspunt. groeten Ronald van Travel Around

Actieve week in prachtige natuur

Heel leuke, gezellige, grensverleggende actieve week gehad! Leuke accommodaties, geweldig weer gehad in juli, leuke groep(sdynamiek) en leuke, gevarieerde activiteiten. Organisatorisch alles goed geregeld en adequaat gehandeld bij onvoorziene situaties, maar het ontbrak 'm volledig aan informatie over dagindeling en voorbereiding op excursies wat echt een sterk minpunt was en ik zelfs een activiteit heb moeten afbreken door gebrek aan goede voorbereiding door gebrek aan informatie.

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechië

Hallo Lilian, Dank je wel voor je positieve review en je feedback over de communicatie. Ik ben wel benieuwd naar je toelichting op de communicatie, zodat we dit voor de volgende reizen kunnen verbeteren. Ik stuur je even een mailtje. groeten Ronald van Travel Around

Een en al gezelligheid

Al met al was het een geweldige reis. Mooie natuur, goeie groep en leuke activiteiten. Alles goed geregeld, al kon de communicatie soms beter. Dit was mijn eerste groepsreis maar smaakt nu al naar meer!

• Waar ben je op reis geweest? Tsjechië

Hallo Nina, wat leuk dat je eerste groepsreis naar meer smaakt! Het is toch altijd even een drempel voor de meeste reizigers die voor het eerst op een groepsreis meegaan. Dank je wel voor je feedback over de communicatie. We gaan dit als aandachtspunt bespreken met de lokale begeleiding. groeten Ronald van Travel Around

Geweldig! Zowel de groep als het land!!

Dit was de eerste keer dat ik met een groepsreis op vakantie ging. Best spannend maar dat was nergens voor nodig. De groep was al snel hecht. Ook fijn dat het niet een té grote groep is. Marokko heeft me heel erg verrast. Marrakesh is heel hectisch en levendig, fantastisch om mee te maken maar de natuurlijk is nog zo veel mooier! Alles was goed geregeld en voor vragen was travelaround snel bereikbaar.

• Waar ben je op reis geweest? Marokko

Londenstraat 100

3541 CB Utrecht

Over Travel Around

Travel Around organiseert avontuurlijke rondreizen voor nieuwsgierige reizigers tussen de 18 en 39 jaar, die buiten hun comfortzone durven te reizen, in contact met de lokale bevolking, de natuur en nog onbekende andere jonge reizigers. Stel je open voor het onverwachte! Je krijgt er herinneringen voor het leven voor terug. Wij brengen je graag samen met reizigers die zich in dezelfde levensfase bevinden en dus ongeveer even oud zijn als jij. Samen ga je het avontuur aan, onder begeleiding van een lokale reisbegeleider