FAQ

Kiyoh is marktleider en expert in reviews voor webshops. Online winkels zetten ons systeem in om beoordelingen te verzamelen en publiceren. Zodat je als klant meer inzicht krijgt in het bedrijf waar je interesse in hebt. Of met een gerust gevoel een aankoop doet. Werk je met ons beoordelingssysteem? Op deze pagina vind je een overzicht van de veelgestelde vragen.

Voor klanten: ga direct naar ons helpcenter

Ben je consument en wil je meer weten over gepubliceerde reviews?

Wil je starten met het verzamelen van reviews?

Wil je overstappen van een ander reviewsysteem naar ons?

Hoe word ik partner van kiyoh?
Kiyoh werkt samen met een groep koppelingspartners. Deze gerenommeerde online marketingbureaus kennen ons systeem van binnen en buiten en zijn overtuigd van alle voordelen ervan. Neem contact met ons op als je binnenkort zelf in dit rijtje wilt staan.
Kunnen klanten zelf beoordelingen aanpassen of verwijderen?
Beoordelingen kunnen niet worden aangepast of verwijderd door het bedrijf waar je een aankoop hebt gedaan of dienst afgenomen. Een bedrijf kan hier wel op reageren, zodat een eventuele klacht opgelost wordt. Ook negatieve ervaringen worden dus gewoon getoond. Eventueel wordt de gegeven review daarna aangepast, maar alleen de klant zelf kan dit doen. Bovendien verwijzen wij met een link altijd naar de originele beoordeling. Kiyoh kan een beoordeling wel verwijderen, maar doet dat alleen als deze niet aan onze richtlijnen voldoet of wanneer er persoonsgegevens worden gedeeld.
Hoe weet ik zeker dat reviews echt zijn?
Kiyoh hecht veel waarde aan de betrouwbaarheid van reviews. Echte beoordelingen en verhalen, geschreven door klanten die daadwerkelijk een product of dienst hebben afgenomen. Ons reviewsysteem nodigt klanten actief uit voor het achterlaten van een beoordeling. Om de betrouwbaarheid van reviews te controleren hebben we in ons systeem barrières ingebouwd die ervoor moeten zorgen dat de gegeven beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten. Soms gebeurt het toch dat een beoordeling onecht is. Wanneer je gebruikmaakt van ons reviewsysteem en dit vermoeden hebt, kun je de beoordeling rapporteren. Onze reviewspecialisten gaan de beoordeling vervolgens verder onderzoeken.
Welke brancheorganisaties zijn aangesloten bij kiyoh?
Kiyohheeft samenwerkingen met verschillende brancheorganisaties. Dankzij ons brede netwerk van partners bieden we de beste begeleiding en branchespecifieke oplossingen aan tegen aantrekkelijke tarieven. Informeer naar de afspraken die wij hebben gemaakt met alle organisaties. Onder 'partners' vind je een greep uit de brancheorganisaties waar we mee samenwerken.
Klopt de reviewscore die ik in een widget zie staan?
De reviewscore die je hier ziet staan is de gemiddelde score over de laatste 12 maanden die klanten hebben achtergelaten.
Krijgt elke klant dezelfde mail om een review achter te laten?
Onze klanten kunnen e-mails personaliseren en verschillende versies versturen. Soms gebruikt een bedrijf jarenlang dezelfde mail voor het achterlaten van een review. Vaker worden deze uitnodigingen regelmatig aangepast of zijn er verschillende versies in omloop.
Zijn reviews zichtbaar op Google?
Iedere klant van ons krijgt zijn eigen reviewpagina binnen kiyoh. Deze pagina wordt organisch weergeven samen met je score en aantal sterren. Kiyoh is daarnaast Google Partner waardoor reviewsterren automatisch bij de Google advertentie kunnen worden ingeladen wanneer je voldoet aan de Google richtlijnen. Als Google partner kunnen de reviews ook binnen Google Shopping en Google My Business gepubliceerd worden. Binnen Google Shopping worden je aanbevelingsscore en je aantal beoordelingen opgenomen. Binnen Google My Business worden je score en het aantal beoordelingen gepubliceerd.
Hoe zorg ik ervoor dat meer klanten een review achterlaten?
Onze reviewspecialisten informeren je hier graag over. Samen bedenken we een aanpak om zoveel mogelijk betrouwbare reviews te verzamelen. Je kunt zelf klanten ook alvast 'warm maken' hiervoor. Kondig bijvoorbeeld alvast aan bij klanten dat zij een uitnodiging krijgen om een review achter te laten en vertel dat je hier veel waarde aan hecht.
Mag ik incentives weggeven voor het reviews?
Ons advies is om dit niet te doen, een klant kan dit namelijk als sturend ervaren. Ook heeft Google hiervoor ook bepaalde richtlijnen, lees hierover meer. Daarnaast is het ook zo, dat er sinds 28 mei 2022 gelden er nieuwe regels voor online verkoop. Door nieuwe Europese richtlijnen worden consumenten online beter beschermd. Hierin komt ook de volgende vraag: Mag ik incentives weggeven voor het reviews? Ondanks ons negatief advies, kunnen wij, als kiyoh, kunnen dit niet voor de 100% uitsluiten, helaas. Buiten onze mailing om, kan een ondernemer namelijk uit eigen beweging alsnog incentives aanbieden. Denk hierbij aan een eigen mailing, het persoonlijk aanbieden van een incentive, etc. Mocht jij dit als klant zijnde wel willen gebruiken in de uitnodigingen van de review, ben je verplicht om dit te vermelden conform de nieuwe wetgeving bij de publicatie van je reviews.
Hoe wordt de reviewscore berekend?
Op onze reviewpagina's publiceren wij zowel de gemiddelde reviewscore van de afgelopen 12 maanden als wel de totale reviewscore, om zo een goed beeld te geven wat de actuele ervaring is met dit bedrijf. De cijfers worden berekend op basis van een gemiddelde en is niet afhankelijk van andere factoren.